Aby rozpocząć wykonanie czynności notarialnych, najpierw trzeba uzgodnić termin spotkania, aby kancelaria Gdańsk mogła dostosować swoją pracę do oczekiwań klienta. Następnie w zależności od planowanych czynności notarialnych, osoba powinna dostarczyć oryginały dokumentów, które muszą zostać sprawdzone przez notariusza.
Kancelaria Gdańsk, która zajmuje się wykonywaniem czynności notarialnych działa w ściśle określonej lokalizacji wyznaczonej przez Ministra Sprawiedliwości. Każda zainteresowana osoba, która potrzebuje sporządzić testament czy umowę sprzedaży nieruchomości może znaleźć notariusza, którego zatrudnia kancelaria Gdańsk w Internecie.
Kancelaria Gdańsk to miejsce, w którym pracują notariusze mianowani przez Ministra Sprawiedliwości. Notariusz wykonuje czynności notarialne, jako osoba zaufania publicznego, co umożliwia mu korzystanie z przywilejów nadanych dla funkcjonariuszy państwowych.
Elektroniczne rejestry notarialne umożliwiają bezproblemową i szybką wymianę dokumentów czy komunikację notariusza z interesariuszem w dowolnym miejscu w Polsce. Zainteresowany może skorzystać z pomocy kancelarii w miejscu zamieszkania, a nie w miejscu powstania czynności prawnych.
Kancelaria Gdańsk, która zatrudnia notariuszy, za wykonanie czynności notarialnych pobiera opłaty, które określane są, jako taksa notarialna. Opłata określona jest przez prawo notarialne, które mówi o przysługującym wynagrodzeniu dla notariusza na podstawie umowy.